Verkeer
De school beschikt over een verkeerseducatieplan, waaraan de afgelopen jaren hard is gewerkt in nauwe samenwerking met de ouders. In dit plan heeft de school vastgelegd wat de school doet en gaat doen om de verkeersveiligheid van de kinderen te bevorderen. In het verkeerseducatieplan hebben we beschreven hoe wij de kwaliteit van de verkeerseducatie op school vaststellen en willen verbeteren.
De twee hoofdthema’s in het plan zijn:
- verkeerseducatie
- veilige schoolomgeving en -routes.
Onder verkeerseducatie verstaan we alle theoretische, praktische en handelingsgerichte activiteiten die ertoe bijdragen dat onze leerlingen zich veilig verkeersgedrag eigen maken en dit ook behouden. Verkeerseducatie op school moet ervoor zorgen dat kinderen wéten hoe ze veilig aan het verkeer kunnen deelnemen, ernaar kunnen handelen en dat bovendien ook wíllen doen. Verkeerseducatie richt zich dus op kennis, vaardigheden én attitude.
Verkeerseducatie is niet alleen een verantwoordelijkheid van de school. Ouders / verzorgers hebben hierin een voorbeeldfunctie die vaak bepalend is voor de verkeersopvoeding van hun kind. Daarom vinden wij het van eminent belang om ouders / verzorgers op de hoogte te stellen en te betrekken bij de verkeersactiviteiten op school.
Er is een werkgroep samengesteld bestaande uit enkele leerkrachten en ouders.
Ook heeft de school het Verkeersveiligheidlabel behaald. Dit kwaliteitskeurmerk is de uiterlijke waardering voor een intern geleverde kwaliteitsverbetering op het gebied van de permanente verkeerseducatie. De provincie Limburg heeft dit Verkeersveiligheidlabel in het leven geroepen.
Documenten m.b.t. verkeer:
Verkeersveiligheid sept. 2016
Verkeer en wat er de afgelopen jaren allemaal gedaan is